Utah Olympic Park

14.09.2015 - 20:43 Ingen kommentarer












 


From the training camp in Park City this summer. 

Denne sommeren tok jeg meg turen til Park City, Utah for å trene vannhopp. Jeg dro sammen med to av gutta fra laget, og vi var der i ca 2 uker. Siden vi ikke var der altfor lenge ville vi få mest mulig ut av samlingen, og hadde fire økter om dagen. To økter trampoline, og to økter vannhopp. Vanligvis pleier vi å ha ca 2 økter ski/vannhopp/trampoline, slik at den siste økten kan gå til styrke eller kondisjon. Når vi er på treningssamlinger pleier vi også å ha tre/fire dager med trening, deretter en dag hvile. I USA kjørte vi seks dager i strekk. Jeg skal love deg at den sjette dagen hadde jeg lite kontroll og oversikt på hoppene mine. Jeg følte alt gikk i ett, og det var vanskelig å skille mellom de ulike hoppene.. Så jeg tror det er bra og ha noen dager hvile inn i mellom for å koble av litt, og ha ordentlig fokus de dagene man trener. 

Selvom det ble lange og harde dager, følte jeg at jeg fikk masse ut av samlingen. Det er viktig å perfeksjonere hopp, og da gjelder det å repetere. Og i ett så bra annlegg kan man ikke klage. Det å lande i ett oppvarmet basseng med bobler - det er luksus! Hvertfall for oss som er vandt med å hoppe ut i isbrevann.. Boblene gjør det forresten mykere å lande, slik at risikoen for å skade seg blir mindre. Belastningen blir i tillegg generelt mindre for både knær og rygg. Knær og rygg er de områdene som er mest utsatt for oss kulekjørere, så det er viktig å gjøre det man kan for å holde de freshe:) 

Stooor klem 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits